Tartumaa aasta õpetaja 2025 konkursi laureaadid 
Südamega õpetajad, kes loovad tulevikku juba täna!

Leoonika Kleimann-Leimann, Kambja Lasteaed Mesimumm  

Õpetaja Leoonika on pühendunud ja loov juhtivõpetaja, kes veab eest rahvusvahelisi Erasmus+ projekte ning arendab lapsi läbi mängulise õppe, projektõppe ja robootika. Ta toetab iga lapse loovust, iseseisvust ja koostööoskusi, luues positiivse ja turvalise keskkonna, kus väärtustatakse igaühe arvamust ja panust. Leoonika teeb tihedat koostööd peredega, kaasab vanemaid õppeprotsessi ning tugevdab usaldust, väärtushinnanguid ja lapse eneseusku. Leoonika rõhutab iga lapse ideede ja arvamuste väärtust.

Mirdi-Mirjam Olt, Soinaste Lasteaed Laululind (vabariiklik finalist)

Mirdi-Mirjam on lapsest lähtuv ja loov õpetaja, kes kasutab õppimises mängulisi ja digitaalseid lahendusi, et toetada iga lapse arengut. Ta loob turvalise, hooliva ja kaasava õpikeskkonna, kus lapsed tunnevad end märgatuna ja väärtustatuna. Mirdi-Mirjam teeb tihedat koostööd tugispetsialistide ja kolleegidega, jagades oma kogemusi ning panustades kogu meeskonna arengusse. Ta on eeskujuks nii lastele kui ka kolleegidele, innustades teisi uuendusmeelse ja südamliku lähenemisega. Mirdi-Mirjam annab endast maksimumi, et lapsed kasvaksid turvalises ja inspireerivas keskkonnas. 

Marju Raudsepp, Elva Linna Lasteaed 

Marju on loov ja hooliv õpetaja, kes väärtustab iga lapse individuaalsust ning loob rühmas turvalise ja toetava õpikeskkonna. Ta kasutab avastusõpet ja mängulisi meetodeid, julgustades lapsi oma ideid väljendama ja ühiselt lahendusi leidma. Marju teeb tihedat koostööd vanemate ja kolleegidega ning panustab aktiivselt kogu lasteaia arengusse. Kolleegid iseloomustavad Marjut nii: „Marju on meie särav ja alati abivalmis "Ekraanivõlur"“. 

Reelika Rohumägi, Soinaste Lasteaed Laululind  

Reelika on loov ja innovaatiline õpetaja, kes loob rühmas mitmekülgse ja toetava õpikeskkonna, kaasates lapsi aktiivselt otsustusprotsessidesse ning väärtustades igaühe arvamust. Ta toetab laste iseseisvust, heaolu ja õigete väärtuste kujunemist läbi struktureeritud ja eesmärgistatud tegevuste ning õpetab austavat ja mõistvat suhtlemist. Reelika teeb tihedat koostööd lapsevanematega, hoides neid regulaarselt kursis laste arenguga ja kaasates neid rühmategevustesse. Tema töö fookuses on alati laps ja tema heaolu, olles samal ajal tark ja maa-pealne eestvedaja. Reelika lähtub alati põhimõttest, et iga laps on oluline! 

Eve Tiirik, Rõngu Lasteaed Pihlakobar

Õpetaja Eve on loov ja pühendunud eestvedaja, kes toetab lapsi aktiivse ja mängulise projektõppe kaudu, julgustades neid otsustama, looma ja avastama. Ta inspireerib kolleege ning hoiab tihedat ja usalduslikku koostööd lastevanematega, kaasates neid rühma tegevustesse. Eve väärtustab laste sotsiaalsete oskuste arendamist ning loob turvalise, hooliva õpikeskkonna, kus iga laps tunneb end tähtsana. Eve järgib põhimõtet „ise tehtud, hästi tehtud" ja suunab nii tegutsema ka lapsi. 

Annika Matrossov, Elva Gümnaasium (vabariiklik finalist)

Õpetaja Annika seab õpetamisel selged eesmärgid ja kaasab õpilasi aktiivselt õppimisprotsessi, pakkudes neile võimalust ka õpetaja rollis katsetada. Annika diferentseerib õpet lähtudes iga õpilase arengutasemest ja õpistiilist ning annab toetavat ja edasiviivat tagasisidet, mis innustab õppima ja arenema. Ta arendab õpilastes kriitilist mõtlemist, ettevõtlikkust ja sotsiaalseid oskusi, luues õppimist tähenduslikuks ja kaasahaaravaks. Algõpetuse ainegrupijuhina on Annika inspireeriv eestvedaja ja mentor, kes toetab nii kolleege kui ka noori õpetajaid ning hoiab tihedat sidet lapsevanematega. Annika hooliv suhtumine ja tugev koostöö lapsevanematega toetab iga lapse arenguteed. 

Külvi Rebaste, Kõrveküla Põhikool  

Õpetaja Külvi on loonud oma klassis turvalise, kaasava ja arendava õpikeskkonna, kus õppimine on põnev ning igale lapsele jõukohane. Ta äratab lastes huvi lugemise ja teadmiste vastu, toetab loovust ning iseseisvumist läbi mängulise ja praktilise õppe. Õpetaja Külvi arvestab laste eripäradega, innustab neid pingutama ja väärtustab iga õpilase panust, luues seeläbi ühtse ja hooliva klassikogukonna. Tema pühendumus, õiglus ja oskuslik ajaplaneerimine teevad temast õpetaja, keda usaldavad nii lapsed kui ka lapsevanemad. Õpetaja Külvi on jäänud oma õpilaste südamesse - nad käivad temaga jutustamas isegi siis, kui kool on lõpetatud. 

Kaire Roonurm, Ülenurme Gümnaasium

Õpetaja Kaire on pühendunud, innovaatiline ja toetav klassiõpetaja, kes loob oma tundides turvalise ja inspireeriva õpikeskkonna. Ta lähtub iga lapse individuaalsusest, kasutab aktiivõppemeetodeid ning rakendab kaasava hariduse põhimõtteid. Kaire on hinnatud kolleeg, kes jagab oma teadmisi, korraldab koolielu rikastavaid sündmusi ning teeb tihedat koostööd lapsevanematega. Tema töös on tunda siirast hoolivust ja kirge õpetamise vastu. Õpetaja Kaire pühendub oma töös sellele, et lapsed tunneksid end koolis hästi ja tahaksid sinna minna. 

Kristi Jaanus, J. V. Veski nimeline Maarja-Magdaleena Põhikool  

Õpetaja Kristi on pühendunud klassiõpetaja, kes loob tugeva ühtekuuluvustunde, toetab õpilaste andekust ja väärtustab iga lapse arengut. Ta viib läbi mitmekesist õppetööd, lõimib erinevaid aineid ning rikastab koolielu projektide, klassiürituste ja loominguliste tegevustega. Õpetaja on eeskujuks nii õpilastele kui ka kolleegidele, tehes tihedat koostööd lapsevanemate ja kogukonnaga. Tema hooliv ja motiveeriv õpetamisstiil innustab noori õppima, looma ja esinema. Õpetaja Kristi peab oma töös tähtsaks lugusid ja raamatuid. 

Meeli Lepisk, Nõo Reaalgümnaasium  

Õpetaja Meeli on inspireeriv ja hooliv klassijuhataja, kes on loonud oma klassis turvalise ja toetava õhkkonna, kus iga õpilane tunneb end väärtuslikuna. Ta julgustab noori enesejuhtimisele ja vastutusele ning toetab neid nii ühiselamueluga kohanemisel kui ka huvide ja tugevuste avastamisel. Meeli teeb tihedat koostööd aineõpetajate ja ühiselamu kasvatajatega, kaasab õpilasi aruteludesse ja ühistegevustesse ning on eeskujuks nii noortele kui ka kolleegidele. Õpilaste sõnul on ta justkui nende teine ema ja klassijuhataja, keda ei vahetataks mitte kellegi vastu. Tema jaoks on väga oluline, et keegi ennast üksinda ei tunneks. Iga klass vajaks endale üht sellist Meelit, kuid meilt meie armastatud klassijuhatajat keegi ära võtta ei või! 

Heiki Rokka, Kõrveküla Põhikool (vabariiklik finalist)

Heiki on soe ja toetav klassijuhataja, kes loob õpilastele turvalise keskkonna, kus igaüks tunneb end olulise ja kaasatuna. Ta julgustab õpilasi proovima uusi asju, toetab nende arengut ning õpetab vastutust ja eneseületust, olles ise neile eeskujuks nii õpetaja kui ka inimesena. Heiki jaoks on oluline õpetada lastele, et oma ainevaldkond ei ole kitsendus, ka matemaatikud laulavad ja tantsivad. Tema empaatia, ausus ja siiras suhtlus loovad tugeva usalduse ning inspireerivad klassi ühtsust ja loovust. Heiki tõstab koolielu kvaliteeti oma sooja ja avatud olemusega, mis jätab sügava jälje nii õpilastele kui kolleegidele. Kui klassijuhataja suudab lõpuaktusel terve saali kaanonis Havai leelotust laulma panna ning kõik teevad seda suure innuga ja rõõmsameelselt, siis on ta sütitav inimene, kelle eeskuju vääribki esiletõstmist. 

Ilme Mõttus, Rannu Kool  

Õpetaja Ilme on rahulik, süsteemne ja tark pedagoog, kes suudab muuta keerulised teemad huvitavaks ning innustab õpilasi kohusetundlikkusele ja loomingulisusele. Ta on ise aktiivne õppija, kes rakendab uusi teadmisi oma igapäevatöös ning toetab õpilaste isiksuse arengut, kasutades mitmekesiseid ja kaasaegseid õppemeetodeid. Õpetaja Ilme eestvedamisel on koolis loodud hubane lugemispesa, eesmärgiga tekitada õpilastes enam huvi raamatute ja lugemise vastu. Õpetaja Ilme eeskuju töökuses, nõudlikkuses ja korrektsuses innustab õpilasi saavutama paremaid tulemusi nii õppetöös kui ka aineolümpiaadidel. 

Mariliis Pahva, Nõo Põhikool

Õpetaja Mariliis on töökas, hoolas ja pühendunud noor pedagoog, kes on loonud klassi kaasaegse ja turvalise õpikeskkonna, kus õpilased julgevad aktiivselt kaasa mõelda ja küsimusi esitada. Tema tundides toetavad õppimist mitmekesised ja hästi läbimõeldud õppemeetodid ning kunstiliselt kaunid õppematerjalid, mis tekitavad ka neis huvi, kes loodusaineid tavaliselt vähem hindavad. Mariliis juhendab loovtöid nõudlikult ja loovalt, aidates õpilastel arendada analüüsivõimet ning kirjalikku ja suulist eneseväljendust, ning on koolis hinnatud nii õpilaste kui kolleegide seas. Õpetaja Mariliisi eeskuju on inspireeriv ning ta suudab motiveerida õpilasi nii õppima, väärtustama loodust kui ka arutlema väärtuste üle. 

Merle-Kairit Toom, Rannu Kool (vabariiklik finalist)

Merle-Kairit on silmapaistev õpetaja, kes loob inspireeriva ja praktilise õpikeskkonna, ühendades õppetöö külalisesinejate, õppekäikude ja projektidega. Ta väärtustab igat õpilast, pakkudes diferentseeritud õppematerjale ja innustades osalema olümpiaadidel ning teadusfestivalidel. Tema laialdased kogemused ja osalemine rahvusvahelistes haridusprogrammides toovad klassiruumi värskeid ideid ja avardavad õpilaste maailmapilti. Merle-Kairit on eeskujuks elukestvas õppes, olles pühendunud, uudishimulik ja kogukonnaga tihedalt seotud õpetaja. Õpetaja Merle-Kairiti suhtumine ja tegutsemine on hea näide sellest, kuidas õpetaja saab olla sild kooli ja kogukonna vahel ning luua tähenduslikke õppimisvõimalusi. 

Liisi Loime, Võnnu Keskkool (vabariiklik finalist)

Õpetaja Liisi tunnid on elamuslikud, mitmekesised ja loovad – igas hetkes on läbimõeldud metoodika, seotus päriseluga ning aktiivne kaasatus. Ta ühendab oskuslikult teadmised, kriitilise mõtlemise ja huumori, luues õpiruumi, kus iga õpilane tunneb end nähtuna ja väärtustatuna. Tema klass on kui teine maailm – täis liikumist, katseid, digivahendeid, taimekasvatust ja sihipärast lõbusust. Liisi on kooli tugisammas ja inspiratsiooniallikas, õpetaja, kelle tunnist lahkud rikkamana. Liisi on lihtsalt vaieldamatult meie kooli parim, oleme uhked, kuidas temas kehastub liikuv kool, hooliv kool, õppiv kool ja õpetav kool - terviklik ja alati vimkaga!

Mariliis Tulit, Nõo Reaalgümnaasium

Õpetaja Mariliis on sädeõpetaja ja imeline inimene, kes hoolib oma õpilastest, kolleegidest ja oma koolist, seda kogu hingega armastades ning seda armu nautides. Tema tundides valitseb turvaline ja toetav õhkkond, kus õppimine toimub omas tempos ja selge suunamisega. Ta suudab siduda põhjalikkuse, loovuse ja empaatia, pakkudes igale õpilasele personaalset tuge ka kõige suuremas klassis. Mariliis on innustav klassijuhataja ja kaasamõtlev kolleeg, kelle hoolivus, ettevõtlikkus ja karisma haaravad kogu kooliperet. Tema õpilased räägivad: „Kui õpetaja Mariliisi kirjeldada ühe sõnaga, siis on see “ainulaadne”. Ta on meie klassi kalliskivi, mis hoiab kõiki ühtsena ja mitte ükski takistus ei tundu talle liiga suur.“ 

Jana Käär, Kambja Ignatsi Jaagu Kool (vabariiklik finalist)

Õpetaja Jana on pühendunud ja innustav juhendaja, kes arendab õpilaste muusika ja näitekunsti oskusi, toetades iga lapse isikupärast arengut. Ta juhendab ligi kolmandikku kooli õpilastest, pakkudes neile esinemisvõimalusi ning kujundades neis enesekindlust ja koostööoskust. Jana väärtustab laste kaasamist ja loovust, kasutab nutivahendeid ning tegutseb aktiivselt huvihariduse arendamisel, korraldades kontserte, laagreid ja töötubasid. Tema juhendatavad on edukalt esinenud maakondlikel ja vabariiklikel sündmustel, luues koolile head mainet ja tugevdades kogukonnatunnet. Õpetaja Jana on õpilasi innustav ja toetav kaasteeline, kellega koos suudetakse seatud eesmärgid saavutada ja tehakse seda siira rõõmuga. 

Gunnar Pettaig, Ülenurme Muusikakool

Õpetaja Gunnar on andekas tromboonimängija, hinnatud dirigent ja väsimatu innovaatiline pedagoog, kelle juhendamisel saavutavad õpilased kõrgeid tulemusi vabariiklikel konkurssidel ja festivalidel. Gunnari tundides on tähtsal kohal loovus, improvisatsioon ja õppimisrõõm, mis innustab noori pidevalt arenema. Tema organiseerimisvõime ja koostöövalmidus on loonud tugeva sideme nii kooli kui kogukonnaga – orkestritöö, pillilaagrid ja traditsioonilised kontserdid toovad kokku erinevas vanuses muusikud ning väärtustavad puhkpillimuusikat. Lisaks õpetamisele panustab Gunnar puhkpillimuusika arengusse kogu riigis, olles aktiivne liige vabariiklikes ühendustes, testides instrumente ja juhendades noori kolleege. Õpetaja Gunnar on mitmekülgne, pühendunud ja karismaatiline puhkpillimuusika eestvedaja, kelle töö mõjutab sügavalt nii õpilasi kui kogu muusikaõpetuse valdkonda.  


Tartumaa aasta tugispetsialist 2025 

Veronica Kongi, Võnnu Keskkool

Veronica on kooli süda ja hing – suure südamega sotsiaalpedagoog, kelle töö ja kohalolu ulatuvad kaugelt üle ametijuhendi piiride. Tema eestvedamisel on kooliellu jõudnud aktiivsed vahetunnid, lauamängud ja suhtlusringid, mis loovad turvalise ja kaasava keskkonna kõigile õpilastele. Veronica on tõeline kogukonna hoidja: ta märkab, kuulab, mõistab ja leiab tee iga nooreni, sõltumata nende murest või taustast. Tema kabinet on rohkem kui tööruum, see on varjupaik, kus lapsed julgevad avaneda ja abi otsida. Veronica ei karda keerulisi teemasid, ta annab hääle neile, keda muidu ei kuulata, ning otsib alati lahendusi, isegi seal, kus teised loobuvad. Veronicat iseloomustab ütlus: ei ole olemas probleemset last, on lapsed, kes vajavad abi oma probleemidega. 

Kaie Liivak, Nõo Lasteaed Krõll

Kaie on särasilmne ja südamega logopeed, kes on juba 25 aastat toetanud Nõo vallas laste kõne- ja sotsiaalset arengut. Ta oskab märgata iga last kui isiksust ning loob oma rahuliku ja hooliva olekuga turvalise arengukeskkonna nii lastele kui ka nende peredele. Kaie algatusvõime ja koostöövalmidus on olnud keskseks jõuks piirkonna tugisüsteemi arendamisel. Ta on asjatundlik, sügavalt pühendunud ja alati valmis otsima parimaid lahendusi lapse arengutee toetamiseks. Olles ise loomult sõbralik, tähelepanelik ning kaaslastest ja keskkonnast hooliv, suunab logopeed Kaie ka lastes elutervete väärtushoiakute kujundamist. 

Liis Pendla, J. V. Veski nimeline Maarja-Magdaleena Põhikool (vabariiklik finalist)

Liis on soe ja südamlik sotsiaalpedagoog, kelle juures õpilased tunnevad end alati kuulatuna ja mõistetuna. Tema rahulik ja lugupidav suhtlemisviis loob turvalise õhkkonna, kus isegi kõige vaiksemad mured saavad sõnad. Ta on KiVa tiimi eestvedaja, klassijuhataja ning kooli õpilaskodu süda, kelle kabinet on alati avatud ja turvaline koht erinevate toetavate tegevuste jaoks. Liis teeb tihedat koostööd nii koolisiseste tugispetsialistidega kui ka kooliväliste asutustega ning panustab märkimisväärselt nii õpilaste kui ka kolleegide heaolusse ja arengusse. Tema pühendumus, positiivsus ja lahendustele orienteeritus muudavad ta kooli üheks armastatumaks ning usaldatumaks tugisambaks. Liis on meie kooli suur süda!


Tartumaa aasta õppeasutuse juht 2025 

Päivi Märjamaa, Puhja Kool (vabariiklik finalist)

Päivi on koolijuht, kes on süsteemselt kujundanud õppimist, liikumist ja heaolu toetavat koolikultuuri. Koolis on olulisel kohal õppija vaade, ennastjuhtiv õppeviis ja koostööl põhinev areng. Päivi usub, et iga muutus algab julgusest ning just see julgus on viinud kooli liikumisrõõmu ja õppimiskultuuri osas eeskujuks paljudele teistele. Koolijuhi julgus, visioon ja tugev meeskond on teinud Puhja Koolist hinnatud ja armastatud kogukonnakooli. Ta on loonud kooli, kus igal lapsel ja õpetajal on ruumi kasvada. Päivi on koolijuht, kes muudab kooli rohkemaks kui lihtsalt õppeasutuseks! 

Kristi Voore, Nõo Lasteaed Krõll

Kristi on maakonna hinnatud lasteaiajuht, kelle eestvedamisel on loodud toetav, professionaalne ja koostöine kasvukeskkond nii lastele kui täiskasvanutele. Ta on tasakaalukas ja pühendunud liider, kelle töö peegeldab hoolivust, sihikindlust ja selget visiooni hariduse suuremast tähendusest. Kristi näeb lasteaeda kogukonna keskpunktina ning väärtustab koostööd lapsevanemate, kooli ja kohaliku omavalitsusega. Kristi on eeskuju, eestvedaja ja innustaja – inimene, kelle töö loob väärtust nii väikesele vallale kui ka kogu Eesti haridusmaastikule.


Tartumaa aasta hariduse sõber 2025 

Valter Annamaa, bussifirma ABuss

Bussijuht Valter on laste ja õpetajate seas tõeline lemmik, kelle positiivne ellusuhtumine ja sõbralik suhtlus teevad igast bussisõidust erilise kogemuse. Ta oskab luua rõõmsa ja turvalise õhkkonna, jagades lastele teadmisi liiklusest, esitades mõistatusi ning innustades neid ka pärast üritusi ja ekskursioone. Valter ei ole lihtsalt bussijuht, ta on kui giid, kasvatuse edendaja ja rahvakultuuri kandja, kes leiab alati iga lapsega isikliku kontakti. Tema soe, hooliv ja elurõõmus suhtumine muudab iga õppekäigu väärtuslikuks osaks laste haridusteest. Valter on rõõmsameelne ja suure südamega bussijuht, kes hoolitseb alati selle eest, et nii lastel kui ka neid saatvatel täiskasvanutel oleks turvaline, lõbus, uusi teadmisi andev ja meeldejääv bussisõit. 

Tano Puusepp, Kambja Lasteaed Mesimumm 

Tano on pühendunud lapsevanem ja kogukonnaliige, kes on andnud märkimisväärse panuse lasteaia arengusse ja laste heaolusse. Tema eestvedamisel valmis lasteaia õuealale poriköök, mis toetab laste loovust, mängulisust ja praktilist looduse avastamist. Hoolekogu liikme ja esimehena on ta seisnud lasteaia keskkonna, õppetingimuste ja energiatõhususe parendamise eest. Tano tegevus näitab tema siirast hoolivust hariduse ja kogukonna tuleviku vastu ning julgustab ka teisi aktiivselt kaasa lööma. 

Triinu Raudsepp, Nõo Põhikool (vabariiklik finalist)

Triinu on pühendunud ja uuendusmeelne kooliraamatukoguhoidja, kelle eestvedamisel on ellu viidud mitmeid lugemist edendavaid ja õppetööd toetavaid algatusi, nagu „Lugemisbingo“, temaatilised väljapanekud ning mälumängud. Triinu on oma sihipärase ja loova tegutsemisega viinud kooli raamatukogu lugejateeninduse uuele tasemele, kujundanud sellest nutivaba ja inspireeriva keskkonna ning loonud seal mitmekesised võimalused õppimiseks ja mänguliseks tegevuseks. Triinu juhendab õpilaste loovtöid, viib läbi raamatukogutunde ning aitab asendusõpetajana tundides, kui vaja. Triinu on väga oluline osa koolist - vaiksel ja malbel moel on ta olemas, toetamas ja aitamas.


Tartumaa aasta haridustegu 2025 

Võnnu Keskkooli üleminek nüüdisaegsele õpilaskesksele päevakavale, Võnnu Keskkool (vabariiklik finalist)

Võnnu Keskkoolis on ellu viidud ulatuslik päevakava muudatus, mis seab esikohale õpilaste heaolu ja õppimise loogilise ülesehituse. Uus päevakava – hilisema alguse, pikkade ainetundide ja heaolutunniga – võimaldab süvenemist, liikumist, koostööd ja mitmekesist keskkonda. Muudatuse mõju on olnud märkimisväärne: õpilaste motivatsioon, kaasatus ja õppimisrõõm on tõusnud ning õpetajad on leidnud uusi viise paindlikuks ja sisukaks õpetamiseks. Tegu ei ole pelgalt päevaplaani muutusega, vaid kultuurimuutusega, mis on sündinud kogukonnaga koostöös ja millest on saamas eeskuju teistelegi koolidele. Võnnu Keskkool on võimaluste kool ning uus päevakava loob eeldused kooli väärtuste – areng, arvestamine ja paindlikkus – sisukaks rakendamiseks, asetades päeva keskmesse iseseisvad ja tegusad õpilased.